Pirhua

Learning model and competences certification in the project management scope: An empirical application in a sustainable development

Pirhua Repository

 

Learning model and competences certification in the project management scope: An empirical application in a sustainable development

;

Otros colaboradores:

Artículo. Publicado .

Administración de proyectos -- Certificación Acreditación profesional -- Modelos Desarrollo sostenible -- Proyectos

Abstract

El artículo propone un modelo de colaboración, el resultado de un estudio interdisciplinario, cuyo objetivo es promover un cambio en la metodología de aprendizaje de competencias profesionales en el campo de la gestión de proyectos y su posterior certificación. El modelo busca integrar una base sólida de conocimiento científico, experto y experimentado, complementado con cinco componentes esenciales: el contexto internacional, el claustro de profesores, programas educativos, las competencias profesionales y empleabilidad, y la certificación de los individuos.

 

The article proposes a collaborative model, the result of an interdisciplinary study, which aims to promote a change in the methodology of learning professional competences in the field of project management and its subsequent certification. The model seeks to integrate a solid base of scientific, expert and experienced knowledge, supplemented with five essential components: the international context, the teaching faculty, educational programmes, professional competences and employability, and the certification of individuals.

Acerca del trabajo

 
 
 
 

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú

Search Pirhua

Guides and tutorials

Check the manuals to quote, publish or find content in our institutional repository.

Main catalog

Browse more collections in Biblioteca Central.

My Account