Learning model and competences certification in the project management scope: An empirical application in a sustainable development

Loading...
Thumbnail Image
Date
2012-07-23
Advisor(s)
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Piura
Abstract
El artículo propone un modelo de colaboración, el resultado de un estudio interdisciplinario, cuyo objetivo es promover un cambio en la metodología de aprendizaje de competencias profesionales en el campo de la gestión de proyectos y su posterior certificación. El modelo busca integrar una base sólida de conocimiento científico, experto y experimentado, complementado con cinco componentes esenciales: el contexto internacional, el claustro de profesores, programas educativos, las competencias profesionales y empleabilidad, y la certificación de los individuos.
The article proposes a collaborative model, the result of an interdisciplinary study, which aims to promote a change in the methodology of learning professional competences in the field of project management and its subsequent certification. The model seeks to integrate a solid base of scientific, expert and experienced knowledge, supplemented with five essential components: the international context, the teaching faculty, educational programmes, professional competences and employability, and the certification of individuals.
Description
Keywords
Administración de proyectos -- Certificación, Acreditación profesional -- Modelos, Desarrollo sostenible -- Proyectos
Citation
Guerrero, D. y De los Ríos, I. (2012). Learning model and competences certification in the project management scope: An empirical application in a sustainable development context. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46(0), 1297-1305.